¡Hola España! - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Tess Jurjus - WaarBenJij.nu ¡Hola España! - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Tess Jurjus - WaarBenJij.nu

¡Hola España!

Blijf op de hoogte en volg Tess

22 Mei 2013 | Spanje, Barcelona

5 Mei was de dag, de dag dat ik dan voor 15 weken naar Barcelona zou gaan, om stage te lopen in Hotel Arts. Zin, maar vooral ook heel zenuwachtig voor wat er allemaal op me te wachten stond.
Zondagochtend rond 4:00 ging de wekker, de dag dat ik echt ging. En nog steeds realiseerde ik me niet, dat ik toch echt weg ging. Na Jules nog heel veel knuffels te geven, wat best nog een beetje zwaar viel, gingen we met mama, papa en char opweg naar Rotterdam-The Hague Airport. Toen ik uit de auto stapte, kwam de verassing. Die auto die ik zag leek toch wel verdacht veel op de auto van Cindy. Toen ik de de hal van het vliegveld inliep, stonden daar mn lieve vriendinnen! Toen kwamen de tranen en die zijn ook niet meer gestopt tot dat ik in het vliegtuig zat. Super leuk dat jullie er waren, vond het echt super.
Na dikke tranen, knuffels en toch wel een paar glimlachen, moest ik door de douane en stond ik toch echt alleen. De vlucht is super gegaan, had niemand naast me zitten dus had alle ruimte! Eenmaal aangekomen moest ik even wachten op mn bagage, en nam ik daarna de bus naar Placa Catalunya, super makkelijk! Op Placa Catalunya stond Marlijn op me te wachten, het meisje waar ik bij zou gaan wonen. We kunnen super met elkaar opschieten, en dat maakt het wel heel fijn!
De eerste avond alleen was wel een beetje moeilijk, maar bellen en skypen met thuis maakte het al beter.
De dag erna ben ik voor het eerst naar het hotel geweest, jeetje was is het groot!! We kregen een voor een een gesprek met de F&B Manager van het hotel, op basis van dat gesprek werd je ingedeeld in een bepaalde afdeling. Ik ben ingedeeld in Arola, het tapasrestaurant van het hotel! Super leuk is het, maar wel een grote uitdaging, er komen namelijk vooral Spaanse mensen en de staff die er werkt spreekt ok allemaal Spaans....
De dinsdag erna had ik nog een dagje vrij. Maar in deze dag moest er nog genoeg geregeld worden.. Namelijk het NIE-nummer, Social Seguridad en een Bank Account. Het NIE-nummer was de grootste uitdaging, met dit nummer ben ik officieel inwoner van Barcelona, best wel een beetje heel erg leuk!! Na veel gedoe en gehaast (alle officiele instanties sluiten om 14:00 uur..) is het dan toch allemaal gelukt. Alle officiele papieren zijn geregeld!

Woensdag begon de drie daagse oriëntatie, dagen waarin we vooral veel hebben geluisterd en ontzettend veel informatie hebben gekregen over het hotel, en de keten RItz-Carlton. Iedereen heeft een boekje gekregen met de 5 Golden Standards, deze moet je altijd bij je hebben en ook eigenlijk wel echt kennen. Ook hebben we in deze dagen heeerlijk eten gekregen, echt een super mooi buffet en de andere dag een 3 gangen menu, daar konden we goed van genieten! Daarnaast kregen we ook nog rondleiding, zowel in het hotel als achter de schermen. In beide gevallen een doolhof! Dat duurt nog wel even voordat ik het helemaal door heb haha.
Donderdag aan het eind van de dag hebben we kennis gemaakt met de manager van Arola, samen met nog een nederlands meisje en een nederlandse jongen ga ik daar werken. Heel spannend allemaal aangezien hij ons vertelde dat we gelijk vrijdagavond onze eerste werkdag hadden! Heel spannend allemaal.

Vrijdag hadden we de laatse ochtend van de oriëntatie. Ben de hele dag zenuwachtig geweest voor die avond, maar het viel ontzettend mee! Er werken hele aardige mensen, maar het werd ons wel al heel snel duidelijk dat we spaans moeten gaan leren! Ze vertalen wel alles voor ons, maar zodra ze met elkaar gaan praten, gaan ze over in het spaans, waardoor wij dus eigenlijk niet door hebben wat er gaande is. Soms wel een beetje lastig!


Ondertussen ben ik hier nu twee weken, en ik heb het ontzettend naar mn zin! De heimwee van de eerste paar dagen is helemaal weg! Het is wel ontzettend druk, als je niet aan het werken bent, dan slaap je of doe je andere leuke dingen. Als een van de weinige restaurants van het hotel, zijn wij op maandag en dinsdag dicht. Wat dus automatisch betekent dat ik die dagen lekker vrij ben. Ik werk dus 5 dagen in de week, je moet ongeveer 40 uur per week werken, maar daar zitten we gemiddeld dik overheen!

Wat zeker een leuke bijkomstigheid is van werken in het beste hotel van Barcelona, is dat er zo af en toe bekende sterren in het hotel verblijven. Wij hebben allemaal contracten moeten tekenen waarin staat dat wij niks mogen vertellen over de gasten die er op dat moment zijn! Heel begrijpelijk omdat dat een van de redenen is dat beroemdheden voor dit hotel kiezen, omdat ze er rustig kunnen zijn, omdat het personeel niet bekend maakt wie er zijn. Gelukkig kan ik er nu wel wat over vertellen, aangezien er ook duidelijk in de krant heeft gestaan, wie er bij ons is geweest.
Afgelopen donderdag, had de hele selectie van FC Barcelona, hun kampioenfeest bij ons in het hotel. Ik heb ze gewoon allemaal gezien van heel dichtbij!!! Heel vet.
Ben nu al benieuwd welke sterren we in de toekomst nog mogen verwelkomen!

Hoewel ik het hier ontzettend naar mn zin heb, kijk ik nu al uit naar 3 en 4 juni, de dag dat Mama en Oma naar Barcelona komen, zin in!!!!!

Dikke kus uit Barcelona
xxxxxx

  • 22 Mei 2013 - 14:42

    Wout Scholte:

    Lieve Tess, klinkt ontzettend spannend allemaal. Hoe gaat het met je spaans? Moeilijk om dat in zo'n korte tijd onder de knie te krijgen maar jou lukt het vast wel om je te uiten.
    Geniet er goed van want dit is een mooie ervaring.
    XX

  • 22 Mei 2013 - 16:40

    Je Alles Liefste Zus Duh:

    Leuk Tessje! Ik begin je onderhand toch wel te missen hoor ❤❤❤❤❤

  • 22 Mei 2013 - 16:59

    Renée:

    Go girl!! Abrazo

  • 22 Mei 2013 - 17:39

    Laaar:

    Tessie! Klinkt onwijs gaaf allemaal!! En heel nice van FC Barcelona haha ;) succes in het restaurant!! & diespaanse taal gaat vast snel goedkomen! Kusss ♥

  • 23 Mei 2013 - 10:16

    Lars:

    Whaauw tess ik ben trots op je! Xxx lars

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tess

Actief sinds 22 Mei 2013
Verslag gelezen: 413
Totaal aantal bezoekers 3425

Voorgaande reizen:

02 Mei 2014 - 29 Augustus 2014

Stage 2.0

05 Mei 2013 - 22 Augustus 2013

Stage Barcelona

Landen bezocht: