¡Te quiero, Barcelona! - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Tess Jurjus - WaarBenJij.nu ¡Te quiero, Barcelona! - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Tess Jurjus - WaarBenJij.nu

¡Te quiero, Barcelona!

Blijf op de hoogte en volg Tess

11 Juli 2013 | Spanje, Barcelona

De tijd vliegt!
Ik zit hier nu ondertussen al weer meer dan 2 maanden, en wil absoluut nog niet vooruit kijken, want over ongeveer 6/7 weken kom ik alweer naar huis.. De tijd gaat veeel te snel!!

Waar ik in mijn vorige verslag ontzettend naar uit keek, was het moment dat mn moeder en oma hier heen kwamen! Eindelijk weer even knuffelen, niet werken en allemaal leuke dingen doen. Zo'n beetje alles in de buurt hier laten zien en de echte toerist uitgehangen door lekker een bustour door de stad te doen. In een dag alles zien, zonder moe te worden van het lopen, ik zeg ideaal. En ja soms ook wel een beetje lui :). Maar aan ieder leuk ding komt ook weer een eind, en zo kwamen de tranen op woensdagochtend. Mama en oma achterlaten omdat ik weer moest gaan werken. Gelukkig kon ik op dat moment al zeggen: dag mama, tot over 6 weken!
En de tweede verrassing was dat papa ook nog even langs is gekomen. Op 17 juni kwam hij twee dagen hierheen, (sorry Char, op je verjaardag). Lekker in de buurt rond gelopen en op dinsdag naar Camp Nou. Heerlijk weekend!!
Elk weekend (maandag en dinsdag) probeer ik hier zoveel mogelijk leuke dingen te doen, lekker naar het strand, winkelen, rond lopen in de stad en uitgaan. Afgelopen maandag ben ik met Jessey, mn maatje uit Arola, naar Sitges geweest, een van de kleine voorsteden van Barcelona. Heeel leuk strand, leuke barretjes en een klein kerkje. En je kunt er super makkelijk komen, het is maar drie kwartier met de Rodalies, de trein van Barcelona en omstreken. Wat ik super leuk aan Sitges vond is dat iedereen heel relaxed is. Het is zo'n beetje de homo-hoofdstad van de wereld, en niemand kijkt op van rare dingen. Dus Jess en ik hebben ons heeerlijk vermaakt met op terrasjes zitten en mensen kijken, op het strand liggen en lekker eten.
Wel een tip, als je op het strand gaat liggen, probeer dan vooral niet je eigen rug in te smeren. Ik dacht dat ik dat wel ff kon, met als resultaat dat ik een heel kunstwerk op mn rug heb staan met rode en witte plekken! Dat wordt dus nog wel even voor gek lopen.

Na een periode met heeel veel leuke dingen, waren er ook zo de mindere dingen. Zoals af en toe even een wat mindere dag op werk, maar die zitten er ook tussen en daar kom ik ook wel weer overheen. Maar wat ik toch echt wat minder leuk vond, was dat mijn lieve huisgenootje Marlijn op 3 juli weer naar Nederland vertrok... Gelukkig hadden we de maandag en dinsdag ervoor allebei vrij dus hebben we alleen maar leuke dingen gedaan. Maandag lekker naar het strand (en uiteraard weer verbrand, insmeren is ook zo moeilijk :))), geshopt en uiteten geweest. En op dinsdag hebben we een boottocht op de zee gemaakt, met uitzicht op Barceloneta en Arts, heel leuk om het een keer van de andere kant te zien! Ook al vond mijn maag het wat minder leuk, maar het was het waard! 'S middags lekker geluncht met collega's en 's avonds lekker nacho's gegeten en 's avonds vroeg naar bed, want woensdag ochtend ging de wekker om 5 uur! Je moet er wat voor over hebben he! Samen naar het vliegveld gegaan en ook daar wel weer wat traantjes gelaten, want dit betekende dat ik alleen in mn appartement zou zitten. Ben er onderhand wat meer aangewend, maar ik mis mn huisgenootje nog steeds!
Gelukkig heb ik hier allemaal lieve collega's en vriendinnetjes die de tijd hier helemaal leuk maken!

En ik heb niks te klagen want overmorgen komen mama, papa en char tot en met woensdag! genietennnnn en om het nog een stukje beter te maken, komen Nikki, Nena, Femke en Maxime op vrijdag tot en met dinsdag!!! Can't wait!!

Over 42 dagen ben ik alweer in Nederland, hoe lief ik jullie ook allemaal vind, ik moet er nog niet aan denken!


Muchos besos desde Barcelona

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tess

Actief sinds 22 Mei 2013
Verslag gelezen: 354
Totaal aantal bezoekers 3428

Voorgaande reizen:

02 Mei 2014 - 29 Augustus 2014

Stage 2.0

05 Mei 2013 - 22 Augustus 2013

Stage Barcelona

Landen bezocht: